Po příjezdu do Krásného Dvora na děti čekala průvodkyně paní Panýrková, která děti seznámila s prostředím nádvoří zámku. Přímo v areálu na ně čekala první aktivita – skládání puzzlí s obrazy pro císaře, konkrétně portréty a rodový znak šlechticů, kteří jsou se zámkem spjati. Tato činnost pomohla dětem pochopit význam a historii rodu, který na zámku žil.
Další aktivity se konaly v zámeckém parku, kde si děti vyzkoušely hru „na housenku“. Chodily za vedoucím dítětem se škraboškami na očích, což podporovalo jejich spolupráci a důvěru.
Děti také pozorovaly okolní přírodu skrze „kouzelný rámeček“ a hodnotily nejkrásnější pohledy po okolí. Tato činnost jim umožnila vnímat krásy regionální krajiny a rozvíjet estetické cítění.
Během procházky parkem děti sbíraly různé přírodniny (kvítka, lístečky, trávu...) a lepily je na lepicí pásku, čímž vytvořily „náramek pro císařovnu“. Tímto způsobem se hravou formou seznámily s rozmanitostí místní květeny a učily se vážit si přírody.
U voliéry pro ptáky si děti zahrály na stavění ptačích hnízd a krmení ptáčat. Vyhledávaly obrázky s různým stavebním materiálem a potravou (tráva, pírka, klacíky, semena, bobule, oříšky apod.), což jim přiblížilo život ptáků a jejich potřeby.
Na závěr si děti vyzkoušely hru na hudební nástroje napodobující zvuky přírody, jako je hrom a bouřka, soví houkání, dešťové hole a různé druhy chrastidel ze skořápek ořechů, drnkací nástroje atp. Tato aktivita byla nejen zábavná, ale také rozvíjela jejich smysl pro rytmus a hudební cítění.
Dětem se všechny hry náramně líbily. Vracely se plné zážitků a dojmů, a celý výlet se tak opravdu vydařil. Tato exkurze významně přispěla k posílení vztahu dětí k regionu a prohloubila jejich znalosti o místním přírodním a kulturním dědictví.