Program jednání:
1. Zahájení PS, program
2. Projektová část
3. Sdílení – dobré praxe a zkušenosti v oblasti podpory a rozvoje matematických a digitálních kompetencí - Jana Pipalová - edukativní hra Mathesso
4. Různé, diskuse
1) Zahájení
Pan Zárybnický zahájil poslední setkání pracovní skupiny v projektu MAP3 a přivítal všechny přítomné.
2) Projektová část
Pan Zárybnický shrnul dosavadní výstupy končícího projektu MAP3 a informoval o podané žádosti do navazujícího projektu MAP4. Poté se přešlo k doplnění stanovených cílů, které byly také diskutovány a zapisovány do sdílené tabulky, která byla odeslána společně s pozvánkou na setkání.
3) Sdílení – dobré praxe a zkušenosti v oblasti podpory a rozvoje matematických a digitálních kompetencí
V rámci sdílení dobré praxe prezentovala svůj příspěvek paní ředitelka Jana Pipalová z mateřské školy Holedeč, která informovala o průběhu školení, které absolvovala na edukativní hru Mathesso – edukativní hra pro podporu předmatematických a matematických kompetencí. Dle jejích tvůrců „Základní myšlenka spočívá v aktivaci kognitivních procesů zodpovědných za vznik a rozvoj matematické intuice. Mathesso pracuje s dětmi zejména na podvědomé úrovni a pomocí bazální aritmetiky jim přibližuje vybrané matematické operace. U dětí předškolního věku se hraním hry rychle vytváří takzvaný páteřní aritmetický systém. Děti nepotřebují znát jediné číslo a pouze hraním této jednoduché hry pochopí princip násobení, prvočísel, mocnin a mimo jiné získají i reflexní znalost malé násobilky.“
Paní ředitelka by hru spíše doporučila starším dětem nežli těm školkovým a nabídla několik tipů ohledně toho, jak by bylo možné hru využít ve výuce matematiky. Více o hře a pravidlech v odkazu: https://mathesso.cz/rules
4) V rámci bodu různé již nebylo třeba nic dalšího řešit.
Dnešní setkání proběhlo v přátelské atmosféře a bylo hodnoceno jako podnětné.
Zapsala: Anna Meniecová