Vzdělávání na Podbořansku a Žatecku

Informační portál projektů MAP Podbořansko-Žatecko

Aktuality

Projekt

Výstupy projektu

Aktuality: Aktuality projektu

Zápis z PS Čtenářská gramotnost v základním a předškolním vzdělávání a rozvoj kulturního povědomí a vyjádření dětí a žáků 27.4.2022

5.5.2022:
Jednání PS Čtenářská gramotnost v základním a předškolním vzdělávání a rozvoj kulturního povědomí a vyjádření dětí a žáků se konalo dne 27.4.2022 od 15:00 hod, online formou.

 

Na začátku pracovní skupiny pan Olah všechny přítomné přívítal a předal slovo paní 

Mgr. Evě Učíkové, která měla připravený příspěvek společně s kolegyní Denisou Holečkovou na téma: – „Seznámení s projektem Pomáháme školám v úspěchu (Pisatelství a metoda CLIL)" 

 Do projektu se malotřídní škola Petrohrad zapojila již před dvěma lety jako jedna z mála v Ústeckém kraji a nyní je jako jediná v našem regionu.

Projekt „Pomáháme školám v úspěchu“ je financován z Nadace The Kellner Family Foundation, cílem je pomáhat zvyšovat kvalitu výuky ve veřejných základních školách, je zaměřen na rozvoj čtenářství, pisatelství, zážitkového a oborového čtenářství, sdílení zkušeností a šíření poznatků, čtenářské kontinuum a metodu CLIL.

Paní Učíková se zaměřila právě na metodu CLIL, která má nesporné výhody pro výuku a rozvoj cizího jazyka. Žáci použijí cizí jazyk v naprosto přirozeném prostředí. Hodina jednoho nejazykového předmětu umožní tak nenásilné osvojování si cizího jazyka. V případě paní Učíkové to byla hodina prvouky a anglického jazyka, kde hlavním tématem byly Velikonoce, zvyky a tradice i v ostatních zemích, žáci při hodině využili práci s mapou a hlavně práci s textem.

Motivace od paní učitelky:

Příchod anglicky mluvící pošťačky, která přinesla záhadný dopis.

Společné čtení dopisu po částech.

Práce s mapou, ukázka zemí, o kterých si budeme číst.

Myšlenková mapa.

Text s tvrzením, práce se symboly.

Relaxační chvilka – velikonoční anglické živé pexeso, opakování anglických frází.

Samostatné čtení textu + práce s tabulkou (ujasnění si svého tvrzení).

Přečtení anglických slov, správná výslovnost.

Společné sdílení svých poznatků, Vennův diagram (ústní formou v českém i anglickém jazyce).

Zhodnocení hodiny a sebehodnocení.

 

Více o projektu:

https://www.kellnerfoundation.cz/pomahame-skolam-k-uspechu

 

Swot analýza

- Součástí setkání byla také aktualizace, rozebrání priorit a dlouhodobých cílů místního akčního plánu vzdělávání pro oblast čtenářské gramotnosti.

- Budování znalostních kapacit základních škol v oblasti rozvoje čtenářské gramotnosti.

- Vybavení základních škol literaturou pro děti a mládež.

- Podpora žáků v mimoškolních aktivitách na podporu čtení a psaní.

 

Shrnutí: Koncem května bude dokument MAP2 kompletně připraven, aby se mohl každý ze členů pracovní skupiny vyjádřit a připomínkovat jej než bude předán koncem června ke schválení řídícímu výboru.

 

Setkání pracovní skupiny probíhalo v přátelské atmosféře a bylo hodnoceno jako podnětné.

Příští termín pracovní skupiny se uskuteční 11. května od 15hod.

 

                                                                                    Zápis zapsala: Anna Meniecová

Přílohy :

Článek vyšel : 5.5.2022, počet zobrazení : 223 (223 tento měsíc)