Vzdělávání na Podbořansku a Žatecku

Informační portál projektů MAP Podbořansko-Žatecko

Aktuality

Projekt

Výstupy projektu

Aktuality: Aktuality projektu

Zápis z exkurze Sportovní hala Podbořany 22.10.2025

4.11.2025:
Exkurze se zúčastnili děti a pedagogové z MŠ Lubenec.

 

Dne 22. října 2025 jsme se s dětmi zúčastnili exkurze do sportovní haly v Podbořanech. Cílem exkurze bylo nejen podpořit všestranný pohyb dětí a rozvíjet odvahu, sebedůvěru a týmovou spolupráci, ale také přirozeně rozvíjet matematickou pregramotnost prostřednictvím pohybových her. Děti se učily vnímat prostor, porovnávat vzdálenosti, určovat pořadí, rytmus a počet opakování pohybů.Pro některé děti šlo o první návštěvu sportovní haly i jízdu autobusem do neznámého prostředí. Důležitou součástí byla proto adaptace na změnu prostředí a zvládání nových situací.

V průběhu dne jsme připravili překážkové dráhy s různými druhy náčiní a cviky (přechod po lavičce, přeskoky, hod na cíl, kotoul vpřed, seskok z nízké švédské bedny, lezení na žebřiny apod.). Děti se také zapojily do rozehřívací rozcvičky s rytmizovanými průpravnými cviky a do známých pohybových her, které rozvíjely nejen tělesnou zdatnost, ale i logické myšlení a schopnost porozumět jednoduchým instrukcím a pravidlům.

Přínosy pro děti

1. Motorický a prostorový rozvoj

  • Posílení hrubé motoriky (pohyb v prostoru, koordinace, rovnováha).

  • Rozvoj prostorové orientace – určení směru (vpravo, vlevo, vpřed, vzad), délky trasy či vzdálenosti mezi překážkami.

  • Nácvik základních gymnastických prvků (kotoul, přeskok).

2. Psychická oblast

  • Zvýšení sebedůvěry – děti zažily úspěch při zdolání „velkého“ nářadí (např. švédské bedny).

  • Rozvoj vytrvalosti a schopnosti soustředit se na daný úkol.
     

3. Sociální dovednosti

  • Spolupráce při hrách – střídání, podpora kamarádů, dodržování pravidel.

  • Rozvoj komunikačních dovedností při společném plánování postupu.

4. Kognitivní a matematická pregramotnost

  • Porovnávání velikostí, vzdáleností a pořadí překážek.

  • Počítání opakování cviků, skoků, hodů či počet dětí ve skupině.

  • Vnímání rytmu pohybu – například při válení sudů nebo přeskocích.

  • Orientace v prostoru a plánování trasy (zvolit cestu přes lavičku, žebřiny apod.).

  • Rozvoj logického myšlení při odhadování, co zvládnu sám a kde potřebuji pomoc.

5. Emoční a sociální přínos

  • Radost z pohybu, spontánní nadšení, sdílený zážitek a posílení vztahů v kolektivu.

  • Pocit úspěchu a sounáležitosti ve skupině.

Přílohy :

Článek vyšel : 4.11.2025, počet zobrazení : 19 (19 tento měsíc)