Na začátku setkání, které bylo vedeno formou besedy se autorka žákům představila a představila jim svou osobní knihu. Žáci se dozvěděli jak vzniká kniha od prvotního nápadu přes ilustrace a jak důležitá je fantazie při psaní příběhů, grafického zpracování, tisku a vazby až po samotné vydání knihy. Žáci se také dozvěděli co znamená "gamebook" a jak mohou svými názory ovlivnit průběh příběhu v knize.
Paní Samcová předem kontaktovala třídní učitelku, aby získala klíčové informace o dětech, kteří v knize zaujmou hlavní role - například jména a příjmení, místo narození, rodinné příslušníky, domácí mazlíčky, oblíbené hračky, záliby, dovednosti a pozitivní vlastnosti dětí.
Během autorského čtení si žáci vyslechli příběh o svých kamarádech, kde měly možnost rozhodovat a diskutovat, jak se děj bude dále vyvíjet. Knihu viděli nejen v tištěné podobě, ale sledovaly text i ilustrace na plátně v elektronické podobě.
Na konci setkání měli žáci příležitost klást otázky týkající se příběhu i práce spisovatelky a ilustrátora. Paní učitelka obdržela elektronickou verzi knihy k dalšímu využití ve výuce literatury.
Tyto netradiční osobní knihy ve formátu gamebooků autorka tvoří pro děti, které je těžké zaujmout čtením v dnešní moderní době. Podporují čtení mezi dětmi a propojují příběh s reálným světem a skutečnými spolužáky, což poskytuje nezapomenutelný zážitek a radost ze čtení.