
Autorské čtení slyšelo 23 předškoláků a tři učitelky. Setkání bylo v logopedické třídě, kde jsem se dětem představila jako učitelka a spisovatelka a ukázala jsem jim svoje tři publikace, ze kterých jsem jim četla a ukazovala obrázky. Děti si poslechly pohádku Jak babka kořenářka nesla v košíku jitrocel. S mojí pomocí hodnotily chování Honzíka a zahrály si etudy, jak maminka a tatínek domlouvají Honzíkovi, že nesmí lézt na skály.
Všechny děti zkoušely poznat čichem a zrakem usušené bylinky. Na fotografiích hledaly jitrocel. Dostaly nakreslené sáčky na bylinky, které si vystříhaly a potom je ve třídě budou dokreslovat. Děti poznávaly hmatem, co si babička kořenářka přinesla v sáčku z lesa a ze zahrádky (kůru, klacíky, šišky, jalbko, pecky, listy…)
Děti dostaly domů větvičku smilu italského (maggi) a obrázek s básničkou Babka kořenářka, jak nabízí na tržišti svoje léčivé rostliny. Dostaly skládaný malý papírový kelímek s usušenou levandulí a učitelky dostaly do třídy kytičku levandule. Doma mají děti vyprávět, co se s babičkou kořenářkou naučily, jaké jim ukazovala sušené bylinky a obrázky. Děti byly pozorné a dobře spolupracovaly. Byly hodně zvědavé, co najdou v sáčku pouze hmatem.