Vzdělávání na Podbořansku a Žatecku

Informační portál projektů MAP Podbořansko-Žatecko

Aktuality

Projekt

Výstupy projektu

Aktuality: Aktuality projektu

Recenze na zapůjčenou pomůcku: Ninjo a Výtah

7.3.2019:
Díky možnosti čerpat dotace na nákup různých pomůcek a učebnic bylo zakoupeno několik pomůcek. Zde je další recenze od paní Bc. Šárky Jílkové.

 

Pomůcka Ninjo

Děti zaujalo NINJO už svým vzhledem, krásně zpracované dřevo a barvy duhy. Součásti NINJA – dřevěné kuličky a hůlky zakončené háčkem s magnetem, probudily u dětí velkou zvědavost a zájem. Děti rychle odhalily princip hry i to, že mohou používat pomůcku ve dvojici. Úkolem je projít cestu, která je v každé úrovni jinak tvarovaná, aniž by spadla kulička, která je na hůlce přichycená magnetem. První pokusy dopravit kuličku až na vrchol pyramidy byly málo úspěšné, protože projít celou cestu vyžaduje opravdu notnou dávku trpělivosti a soustředění. Děti se rozvíjejí a zdokonalují v oblasti jemné motoriky, zrakového vnímání, vizuomotorické koordinace. Při hře se domlouvaly ve dvojici s kamarádem, soutěžily, radovaly se z úspěchu, učily se přijímat prohru. NINJO tedy také pomáhá rozvoji komunikativních, sociálních a činnostních kompetencí.

Nejen děti NINJO baví, ale stejně nadchlo i rodiče. Pomůcku jsme rodičům představili při odpoledním halloweenském setkání, jako jeden ze zábavných úkolů. Rodiče tato pomůcka velmi zaujala, a dost je překvapilo, že to není snadné, jak by se na první pohled mohlo zdát. Uvědomili si, jaké úsilí musí děti vyvinout, aby se jim podařilo dosáhnout cíle. Měli možnost si prakticky vyzkoušet a poznat jakým způsobem tato hra děti rozvíjí. Rodiče hodnotili tuto pomůcku velmi pozitivně a dobře se bavili. (Z fotek je patrné, jak moc se rodiče soustředí ???? a že to není jen tak ????????.)

 

Pomůcka VýTah

VýTah jsme vybrali, abychom obohatili nabídku pomůcek a her pro rozvoj spolupráce, komunikace, koncentrace, koordinace... Je vhodná především pro starší děti v heterogenní třídě (5-6leté), ale zapojují se i děti mladší. Osvědčilo se, když zpočátku vede děti učitelka. Po zacvičení již děti dokáží hru řídit samy. Pomůcka splnila naše očekávání, děti se učí týmové spolupráci, musí komunikovat – navádět se vzájemně k řešení (formulace pokynů – směr, pojmy nahoru x dolů, vpravo x vlevo, vedle, na… barvy, velikost, kdo má počkat, kdo napnout provázek…) pomáhat si, radit, povzbuzovat, přijímat neúspěch, učí se toleranci, společné úsilí vede ke kýženému cíli. Je toho mnoho. V každé skupině, projeví se vůdčí typy děti. VýTah je i výbornou pomůckou pro pedagogickou diagnostiku dětí.

Také VýTah si rodiče měli možnost vyzkoušet při společném odpoledním hallowenském setkání rodičů a dětí.

 

Zpracovaly, na dětech a rodičích testovaly: Šárka Jílková a Hana Kolářová

Přílohy :

Článek vyšel : 7.3.2019, počet zobrazení : 1203 (1203 tento měsíc)