PROGRAM SEMINÁŘE
? Diferenciace – integrace vyučování - vstupní brainstorming k upřesnění pojmů
? Práce v učitelských skupinách podle seznamu 6 kritérií k individualizaci a diferenciaci (Jana
Kratochvílová a kol.).
1. Pracovníci školy vytvářejí optimální podmínky pro výchovu a vzdělávání každého žáka.
2. Žáci se aktivně angažují ve svém vlastním učení.
3. Výchova a vzdělávání respektují rozmanitost žáků.
4. Výchovně – vzdělávací proces je přístupný všem žákům.
5. Sebehodnocení a hodnocení podporuje výkon každého žáka.
6. K tomu, aby se učili všichni žáci, přispívá i přístup k domácím úkolům.
Sepisujeme a prezentujeme způsoby a nástroje, jak těchto 6 kritérií ve své výuce sytíme.
Lektor průběžně nabízí konkrétní způsoby, jak tato kritéria například podporovat:
? Vizuální – auditivní – kinestetický styl učení (ad 1. kritérium)
? Co má být cílem tohoto semináře? (ad 2. kritérium)
? Práce s odborným textem metodou INSERT jako příklad na činnosti žáků podporující
respektování rozmanitosti žáka; případně práce s písemkou (ad 3. kritérium)
? Práce s reflektivní postupkou (5 postupů a témat k reflexi; ad 1.kritérium)
? Žákovské sebehodnocení a vrstevnické hodnocení (ad 5. kritérium) Učitelská zpětná vazba
a popisná zpětná vazba (ad 5. kritérium)
? REFLEXE programu a PLÁNOVÁNÍ dalšího postupu účastníků.
Formou modelových lekcí a činností seminář ukáže učitelům využití nástrojů vhodných k
diferenciaci a individualizaci.
Prosíme, potvrďte svou účast v registračním formuláři zde: https://forms.gle/prH8qaqwxcjLDs6V8
Informace pro připojení ke Google Meet
Odkaz na videohovor: https://meet.google.com/xne-swta-wsr
Nebo vytočte: ?(CZ) +420 234 610 032? PIN: ?925 070 293?#
Další telefonní čísla: https://tel.meet/xne-swta-wsr?pin=7913869408931