BOX OBSAHUJE:
1) Dřívka 93mm: Vhodné pro 1.-5. třídu ZŠ. Jednoduchá pomůcka pro výuku základů geometrie.Balení obsahuje 500ks hlazených bukových dřívek o délce 93mm, šířce 9mm a tloušťce 2mm se zaoblenými konci. Díky vhodné velikosti dřívek se základní obrazce vejdou na lavici a přitom dřívka nejsou příliš titěrná. Dřívka jsou dodávána v plastovém boxu XXS.
2) Geodesky 15X15 cm, 6ks v balení: Vhodné pro 1.-5. třídu ZŠ, všechny metody výuky jako základní geometrické tvary, úhel, obvod, obsah, ale také hodiny. Geodesky jsou z trvanlivého pevného plastu o velikosti 15x15cm. Na jedné straně je síť 5x5 výstupků, na druhé straně jsou výstupky ve středu, v rozích a 24 výstupků je uspořádáno do kružnice. Ke každé desce je přiložena sada 24ks gumiček, v šesti barevně odlišených velikostech vždy po 4ks.
3) Kostky pěnové barevné 102ks: Vhodné pro 1.-5. třídu ZŠ, všechny metody výuky jako stavby, rozvoj 3D představ, objem. Lehké a tiché kostky s hranou o velikosti 2,5cm v jasných barvách pro bezpočet využití při výuce. Sada obsahuje 102ks kostek o délce strany 2,5cm, vyrobené z pěnové plastické hmoty EVA. V každé sadě je vždy po 17 kostkách od každé ze šesti barev: červené, modré, žluté, zelené, oranžové, fialové.
4) Parkety magnetické žákovské: Vhodné pro 1.-5. třídu ZŠ. Každá sada obsahuje 50ks různých barevných tvarů - parket - uspořádaných na magnetické podložce se čtvercovou sítí 8 x 16 políček. Parkety jsou vytištěny na magnetické podložce a dobře drží na podkladové desce. Políčka mají velikost cca 1,8 cm. Celá pomůcka (deska) má rozměr 15,4 x 32,5 cm. Žáci si mohou fixkou na podložce vyznačit plochu, kterou budou parketami pokrývat.
5) Spojovatelné kostky 100ks: Vhodné pro 1.-5. třídu ZŠ. Všechny metody výuky jako stavba, rozvoj 3D představ, grafy. Plastové barevné kostky o hraně 2cm, které se dají jednoduše spojovat. Uplatnění najdou ve stavbách z kostek, ale také mohou sloužit při probírání grafů a v mnoha jiných oblastech. Sada obsahuje 100ks plastových kostek o délce strany 2cm. Na jedné straně kostky je výstupek a na ostatních stranách díry, do kterých výstupek pasuje. Kostky se díky tomu mohou jednoduše spojovat do sloupečků a různých dalších tvarů V každé sadě je vždy po 10 kostkách od každé z 10 barev: zelené, bílé, hnědé, černé, oranžové, červené, žluté, modré, zelené, fialové.
6) Zlomky - kruhové výseče, žákovská sada: Vhodné pro 3.-5. třídu ZŠ. Praktický model usnadňující pochopení konceptu zlomků. Sada obsahuje 9 různobarevných plastových kruhů o průměru 10cm, rozdělených na dvanáctiny, desetiny, osminy, šestiny, pětiny, čtvrtiny, třetiny, poloviny a jeden celek. Každý dílek na sobě má vyražen zlomek, který reprezentuje - pochopení konceptu zlomků, vztahy mezi různými zlomky,větší / menší, sčítání a odčítání zlomků.
ZPĚTNÉ VAZBY:
ZŠ HUSOVA PODBOŘANY, Mgr. Sylvie Jarošová: "Díky spolupráci s MAS Vladař měli žáci ze šestého a sedmého ročníku speciálních tříd možnost vyzkoušet si názornost pomůcek dle Hejného metody. Zapůjčenými pomůckami byla sada pro dřívkovou geometrii a geodesky. Zřejmě trochu netradiční využití těchto pomůcek v hodinách geometrie ve speciální třídě bylo velmi úspěšné. Vzhledem k probíraným tématům si žáci názorně vyzkoušeli práci s geometrickými obrazci, měli možnost se seznámit se základy počítání obvodu a obsahu vybraných obrazců. Pomocí dřívek zkoušeli měnit velikosti stran a počty tvarů. Také geodesky se setkaly v hodinách s úspěchem. Žáci se hravou formou seznámili zejména s mnohoúhelníky a díky podpoře online bylo učení skutečně názorné. Celkově tyto pomůcky byly užitečné, neboť žáci speciální třídy si mohli sami vyzkoušet práci a úpravu obrazců. V jejich případě je názornost a jednoduchost velmi důležitá. Ocenili možnost zkusit něco nového."
ZŠ LIBĚŠICE, Mgr. Michaela Gondeková: "Žáci 1. – 2. ročníku využili pomůcky v předmětu Matematika. Žáci si vyzkoušeli matematické pomůcky na rozvoj vnímání 3D objektů – pěnové krychle a magnetické krychle. Tyto pomůcky velmi přispěly k rozvoji prostorové představivosti žáků a procvičení aritmetiky. Žáci dle předlohy skládali různé krychlové stavby. Řešili úlohy, hlavolamy, rozvíjeli své kombinatorické myšlení." Žáci vyzkoušeli pomůcku parkety, kterou procvičovali svou představivost, pravolevou orientaci, skládání částí do celku." Spojovatelné kostky využili žáci při řešení příkladů na sčítání a odčítání s přechodem přes desítku. Pracovali ve dvojici a navzájem si zdůvodňovali řešení, využívali k demonstraci vždy dvě barvy kostek."Žáci se snažili na geobordech vymodelovat gumičkami různé geometrické tvary a porovnávali je mezi sebou, rozhodovali, zda jsou tvary menší či větší, kolik obsahují kolíků. Děti, tak získávaly povědomí o vlastnostech jednotlivých geometrických útvarů a jejich vztazích, vyvozovaly pravidla a diskutovaly." V rámci geometrie manipulovali s dřívky a skládali je do určitých obrazců. Žáci rozvíjeli jemnou motoriku ruky a při manipulaci poznávali geometrické tvary. Dětem byl dán i prostor pro rozvoj vlastní fantazie a mohly si ze dřívek poskládat jakékoliv obrázky." Kruhovým výsečím jsme se věnovali pouze okrajově. Žáci si vyzkoušeli z různých barev výsečí vytvořit kruh. Porovnávali své výseče, počítali, kolik výsečí obsahují jednotlivé kruhy. Žáci se tak hravou formou seznamovali se zlomky."
ZŠ TUCHOŘICE, Anna Pilařová: "Ve druhém a třetím ročníku jsme nejvíce využívali spojovatelné kostky, tvořili jsme s nimi příklady na násobení. Žáci měli díky tomu názor pro řešení výsledků zadaných příkladů. V geometrii jsme využívali pěnové barevné kostky při probírání prostorové geometrie a při diktátu krychlí – prostorové orientaci. S žáky 3. ročníku jsme v hodinách matematiky využili zlomkové výseče. Četli jsme zlomky, rozřazovali je a porovnávali. Všechny z vypůjčených pomůcek jsme využili v hodinách pracovních činností ke konstrukci dle své fantazie nebo plánků. S pomůckami žáci tvořili cesty pro roboty, které podle toho naprogramovali. Pro pomůcky jsme našli všestranné využití napříč předměty a v hodinách jsme je s žáky s nadšením využívali."; Blanka Knížková: "Ve čtvrtém a pátém ročníku jsme využívali v geometrii pěnové barevné kostky v prostorové geometrii k sestrojováníí 3D modelů podle návodu a podle vlastní fantazie žáků. Magnetické parkety jsme používali k výpočtu obsahu rovinných geometrických útvarů."
ZŠ TGM PODBOŘANY, Mgr. Nikola Kudrnáčová: "z pomůcek na matematiku Hejného metodou jsme nejvíce využívali geoboardy, které nám umožnily kreativní vyjádření žáků. Už první ročník pomocí nich objevoval takový svět geometrie, který by mu byl nějaký čas zatím skryt. Děti dokázaly spontánně vypočítat obsah, obvod, porovnávat útvary 2D a to bez jakéhokoliv poučování předem. Tuto pomůcku hodnotím jako velmi užitečnou. Děti se objevování nebály a byly velmi namotivované. Pomůcky Hejného matematiky žákům daly možnost matematiku zažít, což je naším cílem. To co děti prožijí a zreflektují, to už jim zůstane. Jedná se o obrovské bohatství zkušeností, na které mohou navázat s abstraktnějším učivem bez obtíží. "