Vzdělávání na Podbořansku a Žatecku

Informační portál projektů MAP Podbořansko-Žatecko

Aktuality

Projekt

Výstupy projektu

Pomůcky:

Edice Má to háček

Pro děti od 7 let
Počet sad/kusů: 1 - Zaslat poptávku po zapůjčení

Sada 9 knih s pracovními listy

Hrdinové knih mají nějaký problém – háček, kterým si projdou a ukáží, že nic není tak černé jako se může na první pohled zdát.

Témata jako rozvod, šikana, agresivita, ADHD a další…

Knihy jsou pomocníky pro děti s daným problémem a zároveň i pro ostatní, kteří se díky tomu dokáží vcítit a pochopit daného jedince.

  • Součástí jsou i pracovní list

ZPĚTNÉ VAZBY:

ZŠ JÍŽNÍ ŽATEC, Dagmar Hantáková: kniha Můj brácha Tornádo ,,V naší třídě 3.A máme několik hyperaktivních žáků, se kterými je často těžké dobře vycházet a často nás svou divokostí či vyrušováním zlobí. Proto jsme uvítali možnost přečíst si knihu, která se problematikou ADHD zabývá. Příběh vypráví devítiletá Julie svým dětským viděním. Je o neposedném, zapomnětlivém a nemotorném bratru, který svou rychlost úspěšně využil při běhání v atletickém oddíle. A i když ji často dost štve, má ho ráda a je na něj hrdá. Příběh nám pomohl pochopit problematiku hyperaktivity jako něco, s čím se dá žít a co se dá do určité míry zvládat. Umožnil pochopit, jak se dotyčný cítí, že dítě za svou poruchu nemůže, nedělá to schválně, potřebuje přijetí, porozumění, lásku a pomoc".

ZŠ JÍŽNÍ ŽATEC, Mgr. Romana Smékalová: Ivona Březinová ve svých knihách „Jak jsem šel se psem“ a ,,Ťapka, kočka stěhovavá“ ukazuje právě dětský pohled na střídavou péči nebo na rozvod rodičů. Děti často vnímají rozvod rodičů a střídavou péči velmi citlivě. Po přečtení knih dítě pochopí, že v tom není samo a že v dnešní době je mnoho případů, kdy toto děti zažívají. V knize je ukázáno, že ani pedagogové to nemají jednoduché, jak si mnozí rodiče u střídavé péče myslí. Děti tyto knihy většinou baví, protože jsou psány jejich jazykem a z jejich pohledu. Autorka umí vnést do příběhu humor, emoce, napětí a dokonale popisuje situace, že i dospělý jedinec se musí nad příběhem zamyslet a určitě po přečtení knih pochopí lépe dítě, které to zažívá a musí dlouhou dobu prožívat. Knihy byly při výpůjčce použity pro žáky první třídy v hodinách literatury a musím autorku pochválit, protože žáky knihy bavily a zároveň jsem zjistila, že i v mé třídě toto téma je u některých žáků aktuální. Žáci se zapojovali do rozhovoru o tématu, perfektně spolupracovali, a protože se jedná o malé žáky, tak své pocity vtiskli do kresby zvířecích kamarádů Bruta a Ťapky. 

ZŠ JÍŽNÍ ŽATEC, Mgr. Eva Vávrová, kniha Největší nemehlo pod sluncem: ,,Knihu jsme společně četli se žáky pátého ročníku. Hodnocení z pohledu dítěte: Tato kniha je plná humoru, dobrodružství a zábavných situací, které děti bavily. Hlavní hrdinka, která je sama o sobě „nemehlo“, zažívá různé komické problémy, které ji staví do situací, kdy se snaží něco zvládnout, ale její pokusy většinou končí nezdarem. Děti kniha bavila díky zábavným momentům a postavám, které jsou sympatické a plné různých vlastností, které jim byly blízké. Hrdinka se často dostává do vtipných situací, které je dokázaly rozesmát a děti tak mohly vnímat, že i když děláme chyby, není to konec světa."Největší nemehlo pod sluncem" bylo pro děti skvělým čtením! Hodnocení knihy z pohledu dospělého: Z pohledu dospělého čtenáře je tato kniha zábavným a příjemným čtením, které rozhodně pobaví, ale zároveň nabízí i určité hlubší myšlenky. Hlavní postava, která je neustále v situacích, kdy se považuje za „nemehlo“, čelí každodenním výzvám s humoristickým nadhledem. V tomto ohledu kniha působí optimisticky, což může být příjemné a inspirující pro dospělého, který čelí vlastním problémům nebo frustracím. Jako dospělý čtenář si můžete užít i laskavý humor a narážky, které jsou ve vyprávění přítomné, ale nejsou příliš „dětské“. Kniha tedy rozhodně není jen pro děti, ale i pro dospělé, kteří si chtějí užít příběh plný zábavy a vytěžit z něj i morální poselství, které je stále aktuální.

ZŠ JÍŽNÍ ŽATEC, Mgr. Lenka Pavlíková, kniha Ťapka, kočka stěhovavá: ,,S knihou jsme pracovali jednu vyučovací hodinu. Přečetla jsem úryvek z knihy, ve skupinách děti domýšlely, jak mohl úryvek skončit. Pak jsem se ptala na některé podrobnosti z úryvku, děti odpovídaly. Nakonec jsem dočetla konec úryvku. Dětem se knížka líbila. Pokusím se knížku objednat do naší knihovny". 

Galerie :