Vzdělávání na Podbořansku a Žatecku

Informační portál projektů MAP Podbořansko-Žatecko

Aktuality

Projekt

Výstupy projektu

Pomůcky:

Sada environmentální literatury

Sada environmentální literatury
Počet sad/kusů: 1 - Zaslat poptávku po zapůjčení

 

Jedná se o sadu environmentální literatury podporující jak čtenářskou, tak přírodovědnou gramotnost. Zároveň takové knihy v žácích probouzí a upevňují vztah k přírodě a životnímu prostředí a posilují vztah ke zvířatům a rostlinám. Děti se učí o životním prostředí, zajímají se o něj a podnikají kroky k jeho ochraně.

Seznam nakoupených knih: (zapůjčujeme je jako celou sadu):

  • Zahrada - Jiří Trnka
  • Tajemství ostrova za prkennou ohradou - Pavel Čech
  • Moře slané vody - Radek Malý
  • Muž, který sázel stromy - Jean Giono
  • Slon a mravenec - Daisy Mrázková
  • Tam, kde žijí divočiny - Maurice Sendak
  • Malý zoolog - Pipasik
  • Hravouka - Tereza Vostradovská
  • Atlas světa, jaký svět ještě neviděl - Aleksandra Mizielińska, Daniel Mizieliński
  • Letem světovými dějinami
  • Jak se staví město - Klára Smolíková
  • 50 přírodních experimentů - Mindok
  • Kameny v přírodní dílně - Andrea Frommherz
  • Řeka - Alessandro Sanna
  • Zá hadky - Petr Nikl
  • Z.A.H.R.A.D.A. - Ewa Kolaczyńska
  • Zuza v zahradách - Jana Šrámková
  • Hrajeme si u maminky - Jiřina Rákosníková
  • Ruce v hlíně - Radka Rubešová
  • Zahrada, která učí
  • Školní zahrada jako přírodní učebna - D. Křívánková
  • Příručka pro kluky dobrodruhy
  • Poznáváme naše savce - Miloš Anděra
  • Kdopak to tu běžel? - Vzrušující cesta po stopách zvířat - KAZDA
  • Poznávej ptáčky - učíme se hrou - Pipasik
  • Zábavné vědecké pokusy pro děti: 52 experimentů, které zvládnete doma v kuchyni - Liz Lee Heineckeová

ZPĚTNÉ VAZBY:

ZŠ NÁM. 28. ŘÍJNA, ŽATEC, PhDr. Ing. Silvie Svobodová, Ph.D.: "Sada představuje ucelenou řadu přírodovědně, resp. environmentálně zaměřené literatury, která přispívá k rozvoji nejenom čtenářské, ale také přírodovědné a environmentální gramotnosti. Knihy poskytují mnoho inspirací a nápadů pro učitele do výuky napříč všemi předměty a lektory školních i mimoškolních aktivit pro EVVO. Knihy byly využity např. v hodinách výtvarné výchovy, pěstitelských prací, praktické výchovy, ale zejména při výuce prvouky, přírodovědy, přírodopisu, přírodovědného semináře a chemie. Některé publikace použili také žáci VI. třídy v rámci tematické aktivity pro děti ze školní družiny. Připravili si pro ně odpolední aktivitu na jednoduché experimentování a poznávání naší přírody (viz foto). Prostřednictvím zajímavých pokusů, dobrodružných aktivit a smyslově zaměřených témat si děti tzv. „osahaly přírodu“, poznávaly, tvořily, bádaly, experimentovaly atd. Upevňovaly si svůj vztah k přírodě, k místu, kde žijí, posilovaly si osobní vztah k životnímu prostředí. Osvojovaly si dovednosti a kompetence nutné pro aktivní ochranu životního prostředí."

ZŠ LIBĚŠICE, Mgr. Michaela Gondeková: "Tato sada se nám velmi líbila, využili jsme ji v předmětech Český jazyk a literatura, Přírodověda a Vlastivěda ve 4. a 5. ročníku. Nová a aktuální literatura byla pro žáky velmi lákavá, rádi si ji půjčovali i o přestávku, o kterou k ní vždy měli volný přístup. Žáci si vybírali literaturu dle svých zájmů, četli si v knihách a poté spolužákům prezentovali, čím je kniha zaujala, pro koho by se hodila a proč by ji druhým doporučili. Mezi nejoblíbenější tituly v naší třídě patřily: Hravouka – tuto knihu jsme velmi využívali při tématu rostliny v Přírodovědě. Malý zoolog – zde děti skládaly živočicha, jeho potravu, obživu a trus. Atlas světa, jaký svět ještě neviděl – děti vyhledávaly detaily v mapách, diskutovaly ve dvojicích.  Letem světovými dějinami – chlapce zajímala vojenská technika a válečné konflikty, knihu jsme využili také v rámci Vlastivědy k pochopení některého učiva světových dějin. Kdopak to tu běžel – žákům se velmi líbilo grafické zpracování knihy, určovali stopy zvířat. Environmetální sada literatury probouzela u dětí přirozenou formou vztah ke knize a vztah ke čtenářství celkově. Žáci četli přiměřeně dlouhý text, dovedli ho interpretovat a diskutovat o něm."

Galerie :