Jedná se o sadu environmentální literatury podporující jak čtenářskou, tak přírodovědnou gramotnost. Zároveň takové knihy v žácích probouzí a upevňují vztah k přírodě a životnímu prostředí a posilují vztah ke zvířatům a rostlinám. Děti se učí o životním prostředí, zajímají se o něj a podnikají kroky k jeho ochraně.
Seznam nakoupených knih: (zapůjčujeme je jako celou sadu):
ZPĚTNÉ VAZBY:
ZŠ NÁM. 28. ŘÍJNA, ŽATEC, PhDr. Ing. Silvie Svobodová, Ph.D.: "Sada představuje ucelenou řadu přírodovědně, resp. environmentálně zaměřené literatury, která přispívá k rozvoji nejenom čtenářské, ale také přírodovědné a environmentální gramotnosti. Knihy poskytují mnoho inspirací a nápadů pro učitele do výuky napříč všemi předměty a lektory školních i mimoškolních aktivit pro EVVO. Knihy byly využity např. v hodinách výtvarné výchovy, pěstitelských prací, praktické výchovy, ale zejména při výuce prvouky, přírodovědy, přírodopisu, přírodovědného semináře a chemie. Některé publikace použili také žáci VI. třídy v rámci tematické aktivity pro děti ze školní družiny. Připravili si pro ně odpolední aktivitu na jednoduché experimentování a poznávání naší přírody (viz foto). Prostřednictvím zajímavých pokusů, dobrodružných aktivit a smyslově zaměřených témat si děti tzv. „osahaly přírodu“, poznávaly, tvořily, bádaly, experimentovaly atd. Upevňovaly si svůj vztah k přírodě, k místu, kde žijí, posilovaly si osobní vztah k životnímu prostředí. Osvojovaly si dovednosti a kompetence nutné pro aktivní ochranu životního prostředí."
ZŠ LIBĚŠICE, Mgr. Michaela Gondeková: "Tato sada se nám velmi líbila, využili jsme ji v předmětech Český jazyk a literatura, Přírodověda a Vlastivěda ve 4. a 5. ročníku. Nová a aktuální literatura byla pro žáky velmi lákavá, rádi si ji půjčovali i o přestávku, o kterou k ní vždy měli volný přístup. Žáci si vybírali literaturu dle svých zájmů, četli si v knihách a poté spolužákům prezentovali, čím je kniha zaujala, pro koho by se hodila a proč by ji druhým doporučili. Mezi nejoblíbenější tituly v naší třídě patřily: Hravouka – tuto knihu jsme velmi využívali při tématu rostliny v Přírodovědě. Malý zoolog – zde děti skládaly živočicha, jeho potravu, obživu a trus. Atlas světa, jaký svět ještě neviděl – děti vyhledávaly detaily v mapách, diskutovaly ve dvojicích. Letem světovými dějinami – chlapce zajímala vojenská technika a válečné konflikty, knihu jsme využili také v rámci Vlastivědy k pochopení některého učiva světových dějin. Kdopak to tu běžel – žákům se velmi líbilo grafické zpracování knihy, určovali stopy zvířat. Environmetální sada literatury probouzela u dětí přirozenou formou vztah ke knize a vztah ke čtenářství celkově. Žáci četli přiměřeně dlouhý text, dovedli ho interpretovat a diskutovat o něm."