Vzdělávání na Podbořansku a Žatecku

Informační portál projektů MAP Podbořansko-Žatecko

Aktuality

Projekt

Výstupy projektu

Pomůcky:

Makeblock Codey Rockey

Makeblock Codey Rockey
Počet sad/kusů: 2 - Zaslat poptávku po zapůjčení

Robot Codey Rocky je robot pro děti ve věku 6+ let schopný naučit děti řadu informací o technologiích, které se budou běžně používat v budoucnosti.

Codey Rocky je robot 2v1.

Horní část robota tvoří Brainy Codey. Jedná se o řídící jednotku robota, která má integrováno více než 10 programovatelných elektronických modulů.

Spodní část robota tvoří podvozek Agile Rocky, který robotovi umožňuje nejen sledovat čáry, ale také detekovat překážky.

Pro programování je dispozici IR vysílač/příjímač, otočný regulátor, 6-osý gyroskop, indikátor LED RGB, zvukový senzor, světelný senzor, tlačítka a barevný infračervený snímač.

IR vysílač/příjímač lze použít ke komunikaci s dalšími roboty a nebo také jako infračervené dálkové ovládání elektrických spotřebičů ve Vaší domácnosti. Pomocí otočného regulátoru si můžete na robotovi upravit hlasitost nebo změnit hodnotu proměnné. 6-osý gyroskop detekuje naklonění a otřesy nebo otáčení robta. Indikátor LED RGB slouží k naprogramování barvy, jakou bude robot svítit. Pomocí zvukového senzoru rozpoznává robot úrovně okolního zvuku. Světelný senzor zas slouží pro detekci intenzity okolního světla. Barevný infračervený snímač má za úkol: detekci barev, detekci překážek, výpočet vzdálenosti.

Robota lze programovat v programovacím prostředí Makeblock pomocí jazyků Scratch nebo Python. Prostředí Makeblock je k dispozici jak pro tablet, smartphone tak i počítač. Díky věstavěné Wi-Fi se robot dokáže připojit ke internetovém Cloudu.

Prostřednictvím hry s robotem Codey Rocky se děti můžou seznámit s logickým myšlením a principy umělé inteligence. Dále se děti naučí o principech IoT (Internet věcí).

https://www.youtube.com/watch?v=gn95lsTujbc

https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=oyd00nBS4_8&feature=emb_logo

 

ZPĚTNÉ VAZBY:

ZŠ LIBĚŠICE, Mgr. Michaela Gondeková: "Díky projektu MAS Vladař – MAP II si mohli žáci 4. – 5. ročníku v rámci předmětu Informační a komunikační technologie vyzkoušet robota z dílny Makeblock. Bohužel vlivem situace kolem Covid – 19 si mohli žáci roboty vyzkoušet pouze jednu vyučovací hodinu. Nejprve jsme se zaměřili na zkoumání jednotlivých dílů Codey Rocky. Žáci pracovali ve dvou skupinkách s jedním robotem a jedním iPadem. Společně jsme na tabuli prováděli zápisy toho, co žáci při svém zkoumání objevili. Žáci přišli na to, že komunikovat s robotem se dá přes aplikaci mBlock přes Bluetooth. Celá aplikace je velice intuitivní a každý žák se základní znalostí AJ (popř. za pomoci vyučujícího) dokáže postupovat podle instrukcí. V aplikaci je celkem 6 kroků – lekcí. V jedné vyučovací hodině jsme zvládli projít tato prostředí: Start – zde se žáci seznámí s tím, jaké zvuky, popř. slova, může Codey Rocky vydávat a jakým způsobem robota programovat. Events – v tomto modulu už přichází na scénu programování jednotlivých tlačítek A, B, C. Nice to Meet You – zde již žáci programovali displej, barvy i zvuky. K dalším krokům – Sequence, Loop a Comming soon jsme se již bohužel nedostali. Programování tohoto robota vede k rozvoji digitální gramotnosti žáků, ale zároveň i podporuje učení se cizímu jazyku, v tomto případě angličtině. Robot Codey Rocky nenutí děti jen sedět u tabletu nebo telefonu a sledovat, co robot dělá, ale podněcuje rovněž k pohybu (např. robot se musí odnést do tmavé místnosti apod.), rozvíjí schopnost řešení problému ve skupině, čímž zároveň podporuje sociální a komunikativní dovednosti žáků. Očekávané výstupy, k jejichž naplnění směřuje využívání tohoto robota ve výuce: - žák při školní práci využívá svěřená zařízení a doporučené digitální technologie - žák řeší úkoly a situace i za použití digitálních technologií - identifikuje problémy - práci ve skupině si rozdělí na dílčí úkoly Žákům se programování robotů Codey Rocky velice líbilo. Rádi bychom si ještě tyto nové kamarády zapůjčili, abychom mohli v aplikaci projít všechna prostředí".
ZŠ TUCHOŘICE, Anna Pilařová: "Na Codey Rocky jsme se zaměřili v rámci hodin informatiky s žáky 4. a 5. ročníku. Postupně jsme se s roboty poznávali. Do iPadů jsme stáhli aplikaci, ve které jsme roboty ovládali, zkoumali jsme nejrůznější funkce robotů a společně jsme je programovali a připravovali pro ně cesty, které měli za úkol projít. S roboty jsme si užili spoustu legrace a nejzábavnější bylo robotům vytvářet různé výrazy v obličeji nebo žáci psali svá jména, abychom poznali, kdo robota zrovna ovládá nebo programuje."

Galerie :