Vzdělávání na Podbořansku a Žatecku

Informační portál projektů MAP Podbořansko-Žatecko

Aktuality

Projekt

Výstupy projektu

Pomůcky:

VR Brýle Oculus Quest

VR Brýle Oculus Quest
Počet sad/kusů: 1 - Zaslat poptávku po zapůjčení

S virtuálními brýlemi Oculus Quest 64 GB nepotřebujete žádný počítač ani připojovat žádné kabely. Jedná se o první VR Headset, ke kterému opravdu nepotřebujete nic jiného. Nic vám nestojí v cestě za úžasným zážitkem z 360° pohledu do digitálního světa. Ať už se vrhnete do víru jakékoli hry, buďte si jisti, že s tímto headsetem se dostanete blíž než kdy jindy. Navíc jej stačí nastavit dopředu pomocí mobilní aplikace Oculus a systém se o vše další postará. Vy si nasadíte jen brýle a hrajete.

Klíčové vlastnosti virtuálních brýlí Oculus Quest 64 GB

  • První samostatný VR headset
  • Nepotřebujete žádný počítač ani kabely
  • 360° rozsah zorného pole
  • Dvojice ovladačů Oculus Touch v balení
  • Absolutní svoboda pohybu při hraní
  • Nezapomenutelné zážitky z hraní
  • Rozlišení 2 880 × 1 600 px
  • Frekvence 72 Hz

https://www.youtube.com/watch?time_continue=59&v=Di7dIhUFsbw&feature=emb_logo

Návod: https://support.oculus.com/2501632483454871/

ZPĚTNÉ VAZBY:

ZŠ NÁM. 28. ŘÍJNA, ŽATEC, Mgr. Jana Hassmanová: "1) postřehy vyučujícího: Klady: hardware na vysoké úrovni, kvalitní zpracování. Zápory: software, nebyl k dispozici žádný vhodný výukový program, jen spoustu her. Celkově: v případě, že by brýle obsahovaly výukové programy, dovedl bych si představit je využít na na předměty např. Fyzika, Chemie, Přírodopis, Zeměpis. Třída by musela mít brýle pro každého žáka nebo minimálně jedny na 2 žáky. 2) postřehy ředitel: také vidím využití ve škole za předpokladu kvalitního software...lze zaměřit i na prevenci soc. pat. jevů a šikany (pozorovatel reálných situací, popř. sám v nějaké roli...prožitkové učení), ale to by bylo třeba konzultovat s odborníky, zda by to nebyla velká psychická zátěž na děti zákl. školy. Určitě je obrovské spektrum možností...potenciál k využití ve škole by byl velký...i v podmínkách distanční výuky... Dokud nebude firma, která se bude zabývat vývojem software zaměřeným na výuku, pak je to spíše drahá hračka".

ZŠ KRÁSNÝ DVŮR, Mgr. Václav Kotrc: "Brýle jsme ve výuce nevyzkoušeli. Zlehka se s nimi seznámili někteří kolegové. Přínosem by mohly být projekce, kdy by děti navštívily určitou lokalitu, prohlédly si živočichy v přírodě. Na druhou stranu nemyslím, že by to bylo o moc více, než když jim pouštíme dokument, kde se s danou tématikou seznámí také. Na kladnější hodnocení jsme s brýlemi pracovali málo."

ZŠ TUCHOŘICE, Mgr. Ivana Zilcherová: "MAS Vladař zapůjčil naší škole ve školním roce 2019-2020 virtuální brýle. Pro žáky školy byly velmi atraktivní pomůckou v hodinách výpočetní techniky, v době činnosti ve školní družině. Hlavním cílem bylo žákům přiblížit další moderní technologie, které lze v hodinách využívat, prohloubit zájem o inovace v hodinách i učitelů školy. V seznamování s novými technologiemi pokračujeme i nadále. Využití virtuálních brýlí: výuka HV, VV, ICT, českého a anglického jazyka. Získání nových zkušeností a dovedností nejen u žáků, ale i u pedagogických pracovníků".

MŠ SPECIÁLNÍ, ŽATEC, Veronika Skalická, Tereza Dvořáková: "Klady: +děti to velice baví, je to pro ně něco nového, zajímavého, +jedná se o pomůcku s kvalitním zobrazením, +vyzkoušení činností, které děti doposud neznaly, +velký počet demo verzí, +vtažení do děje, +oživení výuky; zápory: -využití dvou prostorových ovladačů - není pro každé dítě (pro některé velmi složité užívání), -občasné sekání obrazu (dle síly wi-fi připojení)"; Bc. Irena Dvořáčková: "Možnost zapůjčení hodnotím kladně. Děti si brýle oblíbily, je fakt, že trvalo delší dobu, než si na ně zvykly a seznámily se s ovládáním. Celkově to pro ně byla velmi zajímavá zkušenost. Kvalita zobrazení her a dalšího software byla na velmi dobré úrovni. Kladně hodnotím i možnost úpravy brýlí na hlavu jednotlivce a i rozteče očí. Možnost zapojení do pracovních činností je oživil a vnesl nové možnosti a využití více smyslů najednou. Co se týká obsahu tak již byl předem nainstalován uspokojivý počet programů a demo verzí, které jsme měli možnost vyzkoušet. Výdrž baterie taktéž hodnotím kladně. Pomocí ůzných programů byly děti vtaženy do děje - horská dráha, rybaření a velice si tyto simulátory oblíbily. Za překvapivé považuji i zvuk, kterým jsou brýle doplněny, které uživatel slyší velmi dobře, ale nejsou rušivé pro ostatní okolí. Dětmi bylo oblíben i simulátor s hudebním podkladem, kdy měly za úkol chytat barevné tvary. Jako negativní pro děti našeho věku bylo používání dvou ovladačů, které mají více tlačítek a u některého software je potřeba používat několik tlačítek současně a to byl problém. Ovládání pro ně se stalo leckdy velmi složité a některé děti to ani nezvládly a byl to něúspěch či prohra v dané aplikaci. Děti předškolního věku si s ovladači poradily lépe, možná i jejich větší ruka byla přínosem. Někdy se také stalo, že došlo k výpadku hifi připojení a tedy i k zaseknutí obrazu, zvuk nadále fungoval, ale s malým zpožděním. Celkově hodnotím brýle velice pozitivně, staly se velkým oživením a zpestřením běžného režimu školy. Děti se vždy těšily, kdy se brýle použijí a byl o ně velký zájem. Nesetkala jsem se s žádným dítětem, kterému by se aplikace nelíbily. Doufám, že v budoucnu si budeme moci opět brýle zapůjčit, zpestřit tak dny a u dětí rozvíjet více smyslů najednou a ukázat jim nové možnosti.

ZŠ MĚCHOLUPY, Mgr. Klára Cíglová: 1) "Ve dnech 14.2. - 31.5.2022 jsme měli zapůjčeny virtuální brýle. 5. ročník s třídní učitelkou jako první virtuální brýle vyzkoušeli. Nejprve bylo důležité spustit brýle samotné, ale žáci společně s třídní učitelkou to zjistili. Poté si je zapůjčovali jednotlivé třídy. V každé třídě se zážitek všem líbil. Je velmi přínosné, že si takto poměrně drahou pomůcku můžeme zapůjčit a vyzkoušet."; 2) atraktivní pomůcka - přiblížit žákům i učitelům další moderní technologie, které lze v hodinách využívat, prohloubit zajem o novinky, inovace v hodinách i učitelů. Žáci : získali nové vědomosti a dovednosti, získali nezapomenutelné zážitky, nepotřebovali žadny počítač, žádné kabely, nahlédli do nového digitálního světa. Využití: HV, VV, ICT, ČJ, AJ, VL".

Galerie :