Hlavní body, které seminář pokrývá, jsou:
Způsoby, jak může učitel v MŠ aktivně seznámit děti s novým výukovým prostředím.
Organizace práce s třídou při používání daného prostředí.
Didaktické cíle první etapy práce s prostředím v MŠ.
Gradace výzev (problémů) podle obtížnosti a sledování různých dětských řešitelských postupů.
Komplexní didaktický pohled na vybrané prostředí v MŠ – jaké znalosti, schopnosti a dovednosti dětí prostředí rozvíjí.
Strategie podpory dětí při překonávání problémů a motivace dětí, které projevují menší zájem, i těch, které v prostředí našly zalíbení.
Cílem semináře je představit, jak může učitel v mateřské škole aktivně seznámit děti s novým výukovým prostředím a jak toto prostředí efektivně integrovat do výuky. Zaměříme se na didaktické cíle, gradaci výzev a podporu dětí s různými potřebami. Položit základy pro smysluplnou práci s prostředím a rozvíjet klíčové dovednosti. Rozvoj jemné motoriky a koordinace oko-ruka, podpora fantazie a kreativity, rozvoj jednoduchého problémového myšlení.