Fokusní skupina se věnovala zhodnocení průběhu místního akčního plánování a přínosům projektu pro cílové skupiny. Fokusní skupina byla facilitována evaluátorkou.
Diskutované okruhy a výstupy z fokusní skupiny:
Co fungovalo dobře:
Dotační poradenství a metodická podpora ohledně šablon OP JAK – činnost sdíleného koordinátora Davida Šebesty.
Setkávání a sdílení, inspirace odjinud. Vítán je kdokoliv, kdo přijede s něčím smysluplným do regionu.
Spolupráce s knihovnou – díky MAP se prohloubila spolupráce škol v Žatci s knihovnou (zejména u cílové skupiny žáci 1. stupně ZŠ), nyní se knihovna více přizpůsobuje potřebám škol.
Exkurze.
Půjčovna pomůcek.
MAP byl přínosný. Bez projektu by nebyly potřebné aktivity. Přínosem je, že realizační tým ty aktivity zařídil a naorganizoval.
Realizační tým pořádal aktivity, které byly již osvědčené.
Členové realizačního týmu vnímají potřeby škol a dle toho pořádají aktivity na míru potřebám.
Co by se dalo zlepšit a doporučení pro další projekt:
Malá technická univerzita pro MŠ.
Prodloužit dobu výpůjčky pomůcek, aby bylo možné pomůcku využít ve více třídách.
Umožnit více exkurzí pro každou zapojenou školu. Hlavním problémem je drahá doprava v případě, že by školy měly platit exkurze a dopravu samy. Také rozšířit exkurze na více území, tj. umožnit jezdit i do jiných regionů.
Dát do půjčovny více kusů knih, aby šlo knihy z půjčovny lépe využít při výuce k práci žáků s textem.
Zařadit aktivity zaměřené na wellbeing pedagogů.
Překážky při realizaci:
Krátká výpůjční doba u půjčovny pomůcek.
Malá účast v pracovních skupinách. Pedagogové z Podbořan se do pracovních skupin téměř nezapojují, i když některá setkání pracovních skupin probíhala v Podbořanech.
Na jednání pracovních skupin chodí pořád ti stejní účastníci. V PS předškolní vzdělávání je dost účastníků, ale ostatní PS jsou méně početné.
Učitelé jsou zahlceni. Chodí hodně e-mailů a nabídek seminářů/webinářů – obecně z různých projektů.
Tlaky shora, tj. nastavení systému. Je velká administrativní náročnost u projektů (obecně u projektů, které realizují školy nebo jsou do nich školy zapojeny). Projekty jsou potřebné a vítané, ale bohužel administrativa znechucuje a brání elánu pedagogů.