
Děti se na Hopíkově stezce vydaly na trasu plnou her, zaměřených na přírodu, pohyb, poznávání okolního prostředí i rozvoj matematického myšlení.
Na prvním stanovišti si vyzkoušely počítací stezku – měly za úkol najít 3 šišky, 5 listů a 2 kamínky. Společně pak zjišťovaly, kolik přírodnin mají dohromady a porovnávaly, kdo nasbíral víc.
Dále následovala hra „Houbové třídění“. Děti při procházce hledaly houby a třídily je podle velikosti: malé, střední a velké. Zkoušely také odhadnout, která houba je největší a kolik jich dohromady našly.
Při „Krokování po lese“ si děti zkoušely měřit vzdálenosti – třeba kolik kroků je od pařezu k velkému kameni nebo ke stromu, který si vybraly. Porovnávaly, kdo ušel více kroků, a společně si povídaly o tom, co znamená „blízko“ a „daleko“.
Dalším úkolem byla „Hra na tvary v přírodě“. Děti hledaly v okolí předměty, které připomínají kruh, čtverec nebo trojúhelník – například kulatý kámen, čtvercový list nebo trojúhelníkový kousek kůry.
Děti si tak hravou formou rozvíjely smyslové vnímání, orientaci v prostoru, schopnost porovnávat, měřit a počítat. Zažily dopoledne plné radosti, objevování a dobrodružství – a zároveň si z přírody odnesly nejen zážitky, ale i nové matematické zkušenosti.