Vzdělávání na Podbořansku a Žatecku

Informační portál projektů MAP Podbořansko-Žatecko

Aktuality

Projekt

Výstupy projektu

Aktuality: Aktuality projektu

Zápis ze setkání PS v Papírnách 12.3.2019

20.3.2019:
Setkání PS:
• Matematická a digitální gramotnost na základních školách
• Rozvoj kompetencí dětí a žáků pro aktivní používání cizího jazyka
• Rozvoj podnikavosti a iniciativy dětí a žáků, rozvoj kompetencí dětí a žáků v polytechnickém a environmentálním vzdělávání a kariérové poradenství v základních školách.
• Rovné příležitosti.
• Čtenářská gramotnost v základním a předškolním vzdělávání a rozvoj kulturního povědomí a vyjádření dětí a žáků
se konalo 12.3.2019 od 15 hod v Papírnách, Žatec.

 

•    Matematická a digitální gramotnost na základních školách

Dotazníkové šetření

Proběhlo dotazníkové šetření prostřednictvím elektronického formuláře. Byly připraveny celkem 4 dotazníky.

- pro pedagogy ZŠ

- pro pedagogy MŠ

- pro ředitele ZŠ

- pro ředitele MŠ

Na setkání pracovní skupiny byly představeny výstupy z dotazníkového šetření pro pedagogy a ředitele ZŠ.

Celkem se dotazníkového šetření pro učitele ZŠ zúčastnilo 52 pedagogů z 18 škol.

Některá data mohou být zkreslená typem školy – rozdíl mezi klasickými městskými ZŠ a malotřídkami v obcích ORP Žatec a Podbořany. Jde o zkreslení, které bylo odhaleno expost. Mohlo tak dojít k tomu, že některý dotaz byl v případě některé ze škol irelevantní a k tomu chyběla příslušná možnost odpovědi.

 

Zúčastněný vzorek byl nejvíce zastoupen učiteli Českého jazyka a Matematiky.

Jako nejdůležitější oblast rozvoje pro pedagogy je vnímána oblast vzdělávání o nových formách a metodách výuky. Dále vybavení pro výuku a personální podpora.

Součástí dotazníku byl také sběr témat ke vzdělávání.

Proběhla prezentace výstupů a debata k výstupům dotazníkového šetření.

 

Dotazník pro ředitele a ředitelky ZŠ byl podstatně delší a vyplnilo ho cca 10 ředitelů. Nedošlo tedy k uzavření elektronického formuláře a bude tak nadále šířen mezi ředitele a ředitelky. Dojde k jeho opětovného rozeslání. Výsledky jsou tak průběžné, ale přesto zajímavé. Opět mohlo dojít ke zkreslení dat, které je dáno typem školy.

Byly prezentovány výsledky dotazníkového šetření a proběhla debata k výsledkům.

 

 

Požadavky na pomůcky, semináře, exkurze

Odkaz je neustále platný a lze jej vyplňovat. Je možné zasílat požadavky i panu Olahovi na email. Do týmu přibude kolegyně, která bude mít tuto aktivitu a její logistiku na starost.

 

Strategické plánování

Pan Olah představil harmonogram dalších skupin a kroků pro revizi dokumentu MAP.  

 

Další skupina proběhne v termínu, který bude dohodnut prostřednictvím mailové komunikace v květnu.


•    Rozvoj kompetencí dětí a žáků pro aktivní používání cizího jazyka

Dotazníkové šetření

Proběhlo dotazníkové šetření prostřednictvím elektronického formuláře. Byly připraveny celkem 4 dotazníky.

- pro pedagogy ZŠ

- pro pedagogy MŠ

- pro ředitele ZŠ

- pro ředitele MŠ

Na setkání pracovní skupiny byly představeny výstupy z dotazníkového šetření pro pedagogy a ředitele ZŠ.

Celkem se dotazníkového šetření pro učitele ZŠ zúčastnilo 52 pedagogů z 18 škol.

Některá data mohou být zkreslená typem školy – rozdíl mezi klasickými městskými ZŠ a malotřídkami v obcích ORP Žatec a Podbořany. Jde o zkreslení, které bylo odhaleno expost. Mohlo tak dojít k tomu, že některý dotaz byl v případě některé ze škol irelevantní a k tomu chyběla příslušná možnost odpovědi.

 

Zúčastněný vzorek byl nejvíce zastoupen učiteli Českého jazyka a Matematiky.

Jako nejdůležitější oblast rozvoje pro pedagogy je vnímána oblast vzdělávání o nových formách a metodách výuky. Dále vybavení pro výuku a personální podpora.

Součástí dotazníku byl také sběr témat ke vzdělávání.

Proběhla prezentace výstupů a debata k výstupům dotazníkového šetření.

 

Dotazník pro ředitele a ředitelky ZŠ byl podstatně delší a vyplnilo ho cca 10 ředitelů. Nedošlo tedy k uzavření elektronického formuláře a bude tak nadále šířen mezi ředitele a ředitelky. Dojde k jeho opětovného rozeslání. Výsledky jsou tak průběžné, ale přesto zajímavé. Opět mohlo dojít ke zkreslení dat, které je dáno typem školy.

Byly prezentovány výsledky dotazníkového šetření a proběhla debata k výsledkům.

 

 

Požadavky na pomůcky, semináře, exkurze

Odkaz je neustále platný a lze jej vyplňovat. Je možné zasílat požadavky i panu Olahovi na email. Do týmu přibude kolegyně, která bude mít tuto aktivitu a její logistiku na starost.

 

Strategické plánování

Pan Olah představil harmonogram dalších skupin a kroků pro revizi dokumentu MAP.  

 

Další skupina proběhne v termínu, který bude dohodnut prostřednictvím mailové komunikace v květnu.


•    Rozvoj podnikavosti a iniciativy dětí a žáků, rozvoj kompetencí dětí a žáků v polytechnickém a environmentálním vzdělávání a kariérové poradenství v základních školách.

Dotazníkové šetření

Proběhlo dotazníkové šetření prostřednictvím elektronického formuláře. Byly připraveny celkem 4 dotazníky.

- pro pedagogy ZŠ

- pro pedagogy MŠ

- pro ředitele ZŠ

- pro ředitele MŠ

Na setkání pracovní skupiny byly představeny výstupy z dotazníkového šetření pro pedagogy a ředitele ZŠ.

Celkem se dotazníkového šetření pro učitele ZŠ zúčastnilo 52 pedagogů z 18 škol.

Některá data mohou být zkreslená typem školy – rozdíl mezi klasickými městskými ZŠ a malotřídkami v obcích ORP Žatec a Podbořany. Jde o zkreslení, které bylo odhaleno expost. Mohlo tak dojít k tomu, že některý dotaz byl v případě některé ze škol irelevantní a k tomu chyběla příslušná možnost odpovědi.

 

Zúčastněný vzorek byl nejvíce zastoupen učiteli Českého jazyka a Matematiky.

Jako nejdůležitější oblast rozvoje pro pedagogy je vnímána oblast vzdělávání o nových formách a metodách výuky. Dále vybavení pro výuku a personální podpora.

Součástí dotazníku byl také sběr témat ke vzdělávání.

Proběhla prezentace výstupů a debata k výstupům dotazníkového šetření.

 

Dotazník pro ředitele a ředitelky ZŠ byl podstatně delší a vyplnilo ho cca 10 ředitelů. Nedošlo tedy k uzavření elektronického formuláře a bude tak nadále šířen mezi ředitele a ředitelky. Dojde k jeho opětovného rozeslání. Výsledky jsou tak průběžné, ale přesto zajímavé. Opět mohlo dojít ke zkreslení dat, které je dáno typem školy.

Byly prezentovány výsledky dotazníkového šetření a proběhla debata k výsledkům.

 

 

Odborné semináře

Odborný seminář proběhl, je připravován další na květen, který bude zaměřen na praktické použití sady PASCO.

 

Paní Svobodová dále posbírá požadavky na odborné semináře. Zatím je aktuální požadavek na téma projektové výuky v polytechnice formou workshopu.

 

Polytechnický kroužek:

Kroužek běží dle dohodnutých dispozic.

 

Požadavky na pomůcky, semináře, exkurze

Odkaz je neustále platný a lze jej vyplňovat. Je možné zasílat požadavky i panu Olahovi na email. Do týmu přibude kolegyně, která bude mít tuto aktivitu a její logistiku na starost.

 

Strategické plánování

Pan Olah představil harmonogram dalších skupin a kroků pro revizi dokumentu MAP.  

 

Další skupina proběhne v terminu 3.4.2019 od 14:00 hodin na ZŠ Nám. 28. října.

 


•    Rovné příležitosti.

Dotazníkové šetření

Proběhlo dotazníkové šetření prostřednictvím elektronického formuláře. Byly připraveny celkem 4 dotazníky.

- pro pedagogy ZŠ

- pro pedagogy MŠ

- pro ředitele ZŠ

- pro ředitele MŠ

Na setkání pracovní skupiny byly představeny výstupy z dotazníkového šetření pro pedagogy a ředitele ZŠ.

Celkem se dotazníkového šetření pro učitele ZŠ zúčastnilo 52 pedagogů z 18 škol.

Některá data mohou být zkreslená typem školy – rozdíl mezi klasickými městskými ZŠ a malotřídkami v obcích ORP Žatec a Podbořany. Jde o zkreslení, které bylo odhaleno expost. Mohlo tak dojít k tomu, že některý dotaz byl v případě některé ze škol irelevantní a k tomu chyběla příslušná možnost odpovědi.

 

Zúčastněný vzorek byl nejvíce zastoupen učiteli Českého jazyka a Matematiky.

Jako nejdůležitější oblast rozvoje pro pedagogy je vnímána oblast vzdělávání o nových formách a metodách výuky. Dále vybavení pro výuku a personální podpora.

Součástí dotazníku byl také sběr témat ke vzdělávání.

Proběhla prezentace výstupů a debata k výstupům dotazníkového šetření.

 

Dotazník pro ředitele a ředitelky ZŠ byl podstatně delší a vyplnilo ho cca 10 ředitelů. Nedošlo tedy k uzavření elektronického formuláře a bude tak nadále šířen mezi ředitele a ředitelky. Dojde k jeho opětovného rozeslání. Výsledky jsou tak průběžné, ale přesto zajímavé. Opět mohlo dojít ke zkreslení dat, které je dáno typem školy.

Byly prezentovány výsledky dotazníkového šetření a proběhla debata k výsledkům.

 

Dotazníkové šetření pro rodiče

Pan Olah obdržel připomínky, které do dotazníku zapracuje.

Dohodnuto šíření elektronicky tam, kde je to možné a papírově.

Ideální je získat vzorek cca 100 rodičů.

Budou využity dubnové rodičovské schůzky.

Do podnělí 8.4. pošle pan Olah připravné dotazníky včetně elektronického odkazu.

 

Požadavky na pomůcky, semináře, exkurze

Odkaz je neustále platný a lze jej vyplňovat. Je možné zasílat požadavky i panu Olahovi na email. Do týmu přibude kolegyně, která bude mít tuto aktivitu a její logistiku na starost.

 

Strategické plánování

Pan Olah představil harmonogram dalších skupin a kroků pro revizi dokumentu MAP.  

 

Workshop k rovným příležitostem

Workshop se podaří naplánovat až na konec května. Byla nalezena vhodná lektorka, se kterou se domlouvá zaměření a termín workshopu.

 

Další skupina proběhne v termínu, který bude dohodnut prostřednictvím mailové komunikace v květnu.

 


•    Čtenářská gramotnost v základním a předškolním vzdělávání a rozvoj kulturního povědomí a vyjádření dětí a žáků

Dotazníkové šetření

Proběhlo dotazníkové šetření prostřednictvím elektronického formuláře. Byly připraveny celkem 4 dotazníky.

- pro pedagogy ZŠ

- pro pedagogy MŠ

- pro ředitele ZŠ

- pro ředitele MŠ

Na setkání pracovní skupiny byly představeny výstupy z dotazníkového šetření pro pedagogy a ředitele ZŠ.

Celkem se dotazníkového šetření pro učitele ZŠ zúčastnilo 52 pedagogů z 18 škol.

Některá data mohou být zkreslená typem školy – rozdíl mezi klasickými městskými ZŠ a malotřídkami v obcích ORP Žatec a Podbořany. Jde o zkreslení, které bylo odhaleno expost. Mohlo tak dojít k tomu, že některý dotaz byl v případě některé ze škol irelevantní a k tomu chyběla příslušná možnost odpovědi.

 

Zúčastněný vzorek byl nejvíce zastoupen učiteli Českého jazyka a Matematiky.

Jako nejdůležitější oblast rozvoje pro pedagogy je vnímána oblast vzdělávání o nových formách a metodách výuky. Dále vybavení pro výuku a personální podpora.

Součástí dotazníku byl také sběr témat ke vzdělávání.

Proběhla prezentace výstupů a debata k výstupům dotazníkového šetření.

 

Dotazník pro ředitele a ředitelky ZŠ byl podstatně delší a vyplnilo ho cca 10 ředitelů. Nedošlo tedy k uzavření elektronického formuláře a bude tak nadále šířen mezi ředitele a ředitelky. Dojde k jeho opětovného rozeslání. Výsledky jsou tak průběžné, ale přesto zajímavé. Opět mohlo dojít ke zkreslení dat, které je dáno typem školy.

Byly prezentovány výsledky dotazníkového šetření a proběhla debata k výsledkům.

 

Prezentace výsledků srovnávacích testů ČSI

Proběhla debata k potvrzení efektivity metod kritického čtení.

 

Požadavky na pomůcky, semináře, exkurze

Odkaz je neustále platný a lze jej vyplňovat. Je možné zasílat požadavky i panu Olahovi na email. Do týmu přibude kolegyně, která bude mít tuto aktivitu a její logistiku na starost.

 

Strategické plánování

Pan Olah představil harmonogram dalších skupin a kroků pro revizi dokumentu MAP.  

 

Další skupina proběhne v termínu, který bude dohodnut prostřednictvím mailové komunikace v květnu.

Přílohy :

Galerie :

Článek vyšel : 20.3.2019, počet zobrazení : 1494 (1494 tento měsíc)