Vzdělávání na Podbořansku a Žatecku

Informační portál projektů MAP Podbořansko-Žatecko

Aktuality

Projekt

Výstupy projektu

Aktuality: Aktuality ze škol

Článek: NATURAL EDUCATION FOR DIGITAL STUDENTS

25.1.2019:
Článek od paní učitelky Mgr. Lucie Jokielové.

 

Naše škola je zapojena jako partner do mezinárodního projektu 

NATURAL EDUCATION FOR DIGITAL STUDENTS.

Naši další partneři jsou školy z: ITÁLIE, ŠPANĚLSKA, POLSKA, TURECKA

ŠPANĚLSKO 2018

V rámci projektu Erasmus+ se nejdřív jelo do španělského Santanderu. Cesta letadlem i veškeré přestupy byly dokonale promyšleny do posledního detailu. Dokonce i se zpožděním se počítalo. I když vyčkávání v řadě na odbavení spíš vyčerpává, na hotel jsme dorazili unaveni, ale v pořádku.

Druhý den si celá naše skupina vyrazila na prohlídku města, možná se to nezdá, ale i ve městě se dá nachodit mnoho kilometrů, ulovit velké množství krásných momentů a využít jazykové schopnosti. Co se týče stravování, měli jsme štěstí na restaurace, jídlo, cenu i obsluhu. Většina Španělů je vstřícné povahy, pomohou, když je to v jejich silách, ale nejlépe v jejich rodném jazyce. Někteří zarytí vlastenci se s cizinci odmítají bavit jakýmkoli jiným jazykem, než jejich mateřským.

V rámci seznámení s ostatními státy (Itálie, Polsko, Turecko a hostující Španělsko) nás bohužel před školou nečekal žádný vyslanec, díky kterému bychom si byli jistí, že se nacházíme na správném místě. Zde přišla vhod dobrá komunikační znalost anglického jazyka. Seznámení proběhlo velmi rychle a nepřehledně, než jsme zjistili, kdo patří k jaké zemi, přišla na řadu prohlídka školy. Španělé mají výuku základní školy odstartovanou dvouletými děti, což je podobné s Českou republikou, jelikož se dnes již většina škol spojila s těmi mateřskými. Škola Calasanz v Santanderu je sice prostorná a žáci mají spoust sportovního využití před vyučování, o přestávkách i po něm, ale z bezpečnostního hlediska a vybavenosti bych ji zařadila do nižší střední třídy. Nejednou jsem si představovala katastrofické scénáře, kterým se raději vyvarovat.

Původní program sepsaný a předem zaslaný se však několikrát změnil a my vlastně ani nevěděli z jakého důvodu. Po prohlídce následovala cesta celým městem až k jeho středu, kde sídlila radnice. Pro ty, kteří jsou zvyklí na přesně naplánovaný program, odstartovala skoro hodinová přednáška koloběh neplánovaných, přehozených a velmi zvláštně rozmístěných výletů. Celý tento den završil večerní meeting, kde se představovaly školy celého projektu. Není v mých silách sepsat, co se o schůzi dělo, vím však, že podávané informace nebyly vždy úplné a na to nejsme zvyklí.

Následující den jsme si všichni užili ze všeho nejvíc. Návštěva přírodního parku Cabárceno byla velmi příjemná, počasí nám přálo, slunce svítilo a Španělé se touto krásou mohou opravdu chlubit. Další dny však už takový aplaus neměly, počasí se náhle zvrtlo, nikdo pomalu ani netušil, kde se zrovna nacházíme, či kam dále pojedeme a vše obohatilo bahno přitáhnuté na botách.

Mě osobně se celý pobyt ve Španělsku velice líbil, opět jsem použila španělštinu, oprášila angličtinu a viděla svou oblíbenou zemi s jinými lidmi, než známe z České republiky. Vyzkoušeli jsme mnoho jejich národního jídla (bocadillo – různé malé bagetky, quesada – sladký sýrový koláč, jamón – sušená šunka a mnoho další velmi chutných dobrot) a v neposlední řadě se v prosinci podívali k moři.

Největší mínus bych přisoudila odlišným podmínkám, kdy jsme měli jako povinnost s sebou vzít děti, což jiné státy nemusely. Myslím si, že projekt Erasmus a jeho jakákoli podoba, by měla být hlavně pro děti.

 Mgr.Lucie Jokielová - učitelka školy

Galerie :

Článek vyšel : 25.1.2019, počet zobrazení : 1221 (1221 tento měsíc)